반응형
1. 컴파일러 설치
- Visual Studio 2022
2. Solution의 이해
- Solution
- - Project
- - - Header Files
- - - Source Files
3. Output의 이해
- Configuration (Ex: Build for 32 bit windows, 64 windows, Developer, Release, Retail)
- Compiling (Ex: Translation for text file into x86 code)
- Build Log (Mostly useless)
4. CPU의 이해
- Physical Processor (CPU divides into multiple cores)
- Core (Runs applications, States)
5. Linking의 이해
- 1. Linker는 우리가 작성한 Source files을 intermediate files로 만들어 준다 (For conditional update)
- 2.intermediate files 모아준다
- 3. exe 파일을 생성한다.
Resources
- Official Lesson
반응형
'게임 > 게임 엔진의 이해' 카테고리의 다른 글
[Handmade Hero] 001 - Setting Up the Windows Build (0) | 2023.08.29 |
---|---|
[Handmade Hero] Intro to C on Windows - Day 5 (0) | 2023.08.27 |
[Handmade Hero] Intro to C on Windows - Day 4 (0) | 2023.08.27 |
[Handmade Hero] Intro to C on Windows - Day 3 (0) | 2023.08.27 |
[Handmade Hero] Intro to C on Windows - Day 2 (0) | 2023.08.27 |